۲۲ دی ۱۳۸۸

آفريقايي؛ در جست و جوي پدر

هر انساني حاصل يك پدر و مادر است. مي شود شناخت شان، دوست شان نداشت، مي شود به آن ها شك كرد. اما آن ها اين جايند، با چهره شان، حالات شان، عادات و وسواس شان، توهم شان، اميدهاشان، شكل دست ها و انگشتان شان، رنگ چشم ها و موهاشان، طرز حرف زدن شان، افكارشان، شايد سن شان هنگام مرگ، تمام اين ها در درون ما رخ داده است.
مدت ها در روياهايم، مادرم را سياه پوست تصور مي كردم. براي خود داستاني بافته بودم، تا از واقعيت پس از بازگشت از آفريقا، فرار كنم. بازگشت به كشوري كه، به شهري كه هيچ آشنايي نداشتم، جايي كه بدل شده بودم به بيگانه اي. پس از آن، هنگامي كه پدرم، در سن بازنشستگي به فرانسه آمد تا با ما زندگي كند، دريافتم كه آفريقايي او بوده است. پذيرفتن اش دشوار بود. مي بايست به عقب برگردم، از نو شروع كنم، بكوشم براي فهميدن. اين كتاب كوچك را به ياد اين موضوع نوشتم.
آفريقايي – ژان ماري گوستاولوكلزيو – آزيتا همپارتيان – نيلوفر
اينجا و اينجا را هم بخوانيد

۴ نظر:

گشتاسب گفت...

مراد برقی (در 8 قسمت)
http://www.youtube.com/watch?v=wKtBwoTwcuE

علي رضا ايماني گفت...

استاد كربلايي لو در افاضات جديد خود خطاب به تمام مخاطبين بي شعور خود فرموده اند: شما بطور جدي قرآن نمي خوانيد .تذكره الاوليا كتاب سطخ پاييني است و كتاب ابوسعيد سطحي است .... اين را مي‌ـوانم ادعا كنم كه بر خيلي از نويسندگان برتر ي دارم چون من بر روي متون زحمت مي‌كشم برخلاف خيلي از نويسندگان كه براساس زبان معيار مي‌نويسم..... اما شهود من اين است كه از خيلي افراد نويسنده بهتر مي‌نويسم و زبان بهتر از ديگران است. "

جناب آقاي محمد آقا! لطقا اين بار ديگر از جانب استاد از حضرت ابوسعيد ابي الخير عذرخواهي نكنيد كه پذيرفته نمي باشد

ایمان.الف.خلیفه گفت...

چرت کوتاه روی موزاییک های یخ زده " یک ساله" شد

محمد مطلق گفت...

آقاي خليفه مبارك است